معرفی شهر لیدن در هلند

معرفی شهر لیدن در هلند

دارالترجمه رسمی در کرمانشاه

معرفی شهر لیدن در هلند را در این مقاله انجام می‌دهیم .شهر لیدن به عنوان یکی از شهرهای علمی و دانشگاهی در کشور هلند مشهور است. شهری که افراد علمی برجسته ای را هم چون کنستانتین هویگنس، رنه دکارت و یوستوس لیپسیوس در دانشگاه های بین المللی خود پرورانده . دانشگاه های شهر لیدن در صده های شانزده و هفده به عنوان بهترین و بزرگ ترین دانشگاه های اروپا شناخته میشد.

معرفی شهر لیدن در هلند: جمعیت شهر لیدن

شهر لیدن با جمعیتی بالغ بر ۱۱۷۰۳۸ نفر و پنجمین شهر بزرگ کشور هلند به حساب میاید. لیدن به طور کلی با توجه به نزدیک بودن به دو شهر دیگر در همسایگی خود با نام های فورسخوتن و لیدردورپ جمعیتی نزدیک به ۲۵۰۰۰۰ نفر را در خود جا داده است. این شهر در قسمت جنوبی کشور هلند و در جوار لاهه قرار دارد.

لیدن، شهری که در قلب هلند می‌درخشد، گویی تابلویی از تاریخ، فرهنگ و طبیعت را به نمایش گذاشته است. قدم زدن در خیابان‌های سنگفرش شده، عبور از پل‌های تاریخی و تماشای خانه‌های قرون وسطایی، حس سفری در گذر زمان را تداعی می‌کند. دانشگاه مشهور لیدن، کانال‌های آبی زلال، موزه‌های غنی و باغ‌های گل‌های رنگارنگ، لیدن را به مقصدی بی‌نظیر برای عاشقان تاریخ، هنر و طبیعت تبدیل کرده است.

سفری به اعماق تاریخ شهر لیدن

داستان لیدن داستانی کهن است. این شهر در سال ۱۲۰۳ میلادی به عنوان یک شهر شناخته شد و به سرعت به یکی از مراکز مهم تجاری و فرهنگی هلند تبدیل شد. در قرن شانزدهم، لیدن شاهد رویدادی سرنوشت‌ ساز بود.

محاصره اسپانیایی در سال ۱۵۷۴، نقطه عطفی در تاریخ هلند و لیدن به شمار می‌رود. مقاومت شجاعانه مردم لیدن در برابر این محاصره، که به عنوان “معجزه لیدن” شناخته می‌شود، نقشی کلیدی در استقلال هلند از اسپانیا ایفا کرد.

معرفی شهر لیدن در هلند: دانشگاه لیدن مروارید علم و دانش

اما بدون شک، مهم‌ترین الماس شهر لیدن، دانشگاه مشهور آن است. دانشگاه لیدن که در سال ۱۵۷۵ تأسیس شد، قدیمی‌ترین دانشگاه هلند و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان است.

چهره‌های برجسته‌ای همچون رامبراند، هوگو گروتسیوس و ارمی نیوبورگ در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. دانشگاه لیدن با داشتن دانشکده‌های متعدد در رشته‌های مختلف، همواره قطب علمی و پژوهشی مهمی در اروپا بوده است.

معرفی شهر لیدن در هلند

گشتی در میان جاذبه‌های لیدن

لیدن مملو از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی است که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خانه‌ی رامبراند: این خانه، محل زندگی و کار رامبراند، نقاش مشهور هلندی، در سال‌های ۱۶۳۹ تا ۱۶۶۹ بوده است. امروزه این خانه به موزه‌ای تبدیل شده که آثار و اشیاء مربوط به زندگی و کار رامبراند را به نمایش می‌گذارد.
  • موزه ملی طبیعت تاریخ لیدن: این موزه با داشتن مجموعه‌ای بی‌نظیر از آثار باستانی، فسیل‌ها، حیوانات تاکسیدرمی شده و اشیاء مربوط به تاریخ طبیعی، سفری شگفت‌انگیز به دنیای طبیعت را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.
  • باغ گیاه‌شناسی لیدن: این باغ که در سال ۱۵۹۰ تأسیس شده، قدیمی‌ترین باغ گیاه‌شناسی هلند و یکی از مشهورترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان است. در این باغ، هزاران گونه گیاهی از سراسر جهان نگهداری می‌شود.
  • کلیسای پیتر: این کلیسای گوتیک که در قرن چهاردهم ساخته شده، یکی از زیباترین کلیساهای هلند است. در داخل این کلیسا، مقبره‌های افراد مشهوری از جمله ارمی نیوبورگ، مورخ و فیلسوف هلندی، قرار دارد
  • کانال‌های لیدن: کانال‌های آبی که از میان شهر عبور می‌کنند، به یکی از نمادهای لیدن تبدیل شده‌اند. گشت و گذار در قایق در امتداد این کانال‌ها، فرصتی عالی برای تماشای زیبایی‌های شهر و لمس تاریخ آن است.

لیدن، شهری فراتر از جاذبه‌ها

لیدن فقط به خاطر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی‌اش مشهور نیست. این شهر، به عنوان “شهر گل‌ها” نیز شناخته می‌شود. در فصل بهار، خیابان‌ها و میدان‌های لیدن مملو از گل‌های رنگارنگ لاله، نرگس و سنبل می‌شود. بازار گل لیدن که هر شنبه برگزار می‌شود، یکی از بزرگترین و معروف‌ترین بازارهای گل در هلند است.

لیدن همچنین شهری پویا و شاداب است. کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌های متعددی در این شهر وجود دارد که می‌توان در آنها از طعم لذیذ غذاهای هلندی، نوشیدنی‌های محلی و خرید سوغاتی لذت برد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

معرفی شهر لیدن در هلند

گردشگران تور هلند جالب است بدانند که لیدن در ابتدا به عنوان یک روستای کوچک با جمعیتی محدود شکل گرفت که بعده ها گسترش پیدا کرد و یکی از شهرهای مهم هلند به شمار رفت. در ابتدا هم با نام لیتون شناخته شده بود. شهر لیدن با توجه به موقعیت مناسب قرار گیری اش در یکی از بهترین مکان های کشور هلند در سال ۱۲۶۶ به عنوان شهری برای مردم معرفی شد.

معرفی شهر لیدن در هلند

همچنین به کمک مردمان فعال خود در صنعت های گوناگون مانند تولید پارچه توانست پیشرفت های زیادی داشته باشد. پس از گذشت چندین سال تا جایی که جمعیت شهر مرز ۴۰۰۰ نفر را طی کرد با استقبال خوبی از سوی گردشگران تور هلند قرار گرفت.
شهر لیدن به خودی خود دارای جاذبه های گردشگری بی شماریست که هر گردشگر خارجی را برای بازدید به سوی خود جذب میکند.

بناها و عمارت های قدیمی، کانال های آب، رصد خانه و کتابخانه دانشگاهی عظیمی که در آن کتاب های پارسی نیز به وفور پیدا می شود از جاذبه های دیدنی فوق العاده لیدن به حساب می رود. با قدم زدن در کوچه های لیدن ، تماشای بافت قدیمی شهر با آب و هوایی معتدل و خنک می تواند برای شما گردشگران تور هلند لذت بخش باشد.

مطالب مرتبط صفحه نخست